דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך עובד המשפך השיווקי אצל הורים? 

מאת    [ 28/07/2015 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 2359 פעמים ]

המשפך השיווקי הוא מושג ידוע לרובינו. בקצרה: מדובר על שיטת שיווק אשר בסיסה היא הכרות הלקוח העומד מולנו איתנו, נותני השירות, טרם מכירת השירות או המוצר שלנו. צורת המשפך בנויה כך שהחלק הגדול הוא המכנה המשותף הרחב- רוב האנשים, החלק הצר הוא מעט יותר אנשים המתחילים לאהוב אותנו ולעקוב אחרינו, והפתח התחתון- הצר ביותר הוא כמות האנשים המעטה עוד יותר שצורכת את השירות או המוצר שלנו.

כדי למכור את המוצר או השירות שלנו, על פי המשפך השיווקי, עלינו להכיר לקהל הרחב אותנו באמצעים שונים- כתיבת תוכן, סרטוני וידאו, הרצאות בחינם, מדריכים חינמיים להורדה ועוד...

מה קורה כאשר אנחנו משווקים את השירות או המוצר שלנו להורים?

לרוב ההחלטה באם לרכוש מוצר או שירות של צד שלישי מותנה בהסכמה של שני הצדדים- האמא והאבא. 

הרי השירותים המוצעים להורים הם לרוב שירותים שיש צורך ששני בני הזוג יקחו בהם חלק ויהיו מחוייבים באותה מידה.

ולכן, המשפך השיווקי צריך לעבוד בעצם כפליים- לשכנע את שני הצדדים.

איך עושים את זה?

אשתמש בדוגמאות על מנת להמחיש טוב יותר:

יועצת שינה המעוניינת לשווק את שירותיה להורים ולהביא אותם לידי תהליך שינה עימה, עליה להציע ללקוחותיה הפוטנצייאליים מדריך מתנה אשר יסייע להם בהרדמת התינוק.

לרוב המדריכים ממוענים לאמא. נכון תעשה אותה יועצת שינה אם תמען את המדריך דווקא לאבא. אם האמא נתקלה במדריך, היא יכולה להוריד אותו ולשלוח למייל של האבא או להזמין אותו לצפות. כמובן שהשפה בה תשתמש יועצת השינה צריכה ללהתאים לאבות, לרוב שונה מאוד משפת האמהות. כלומר לא רק לשכנע את האמא ברכישת שירותיה, אלא פנייה ישירה לאבא גם כן. כך היא "תלכוד" את התעניינותו של האב, הוא ימשיך לעקוב אחריה וקל יהיה לה בהמשך למכור לו את שירותיה. פשוט משום שהיא התייחסה אליו ודיברה אליו בשפתו.

מדריכת הורים המעוניינת לשווק את שירותיה להורים, עליה לא רק לכתוב תכנים עבור האמהות, לצלם סרטונים ולהרצות בפני האמהות. נכון תעשה אם תימצא בבמקומות בהם האבות נמצאים. לדוגמא- מדריכת ההורים יכולה להרצות במקום עבודתו של האב, לדבר בשפתו בזמן ההרצאה ובכך "לשכנע" אותו לעקוב אחריה ולרצות לרכוש את שירותיה. לאחר שהאב נחשף אליה, החל לעקוב אחריה ותכניה מוצאים חן בעיניו, יכולה מדריכת ההורים להציע לו להצטרף לקבוצת הורים של אבות או קבוצה משולבת שחלק מהמפגשים פונים לאמהות וחלק- לאבות. 

דולה אשר מעוניינת ללוות זוג לקראת לידה, יכולה להתקל בהתנגדות מצד האב לעתיד. אבות רבים חוששים כי הדולה תתפוס את מקומם בחדר הלידה והם ירגישו שהם אינם "נצרכים". כתיבת מאמרים המכוונים ישירות לאב לעתיד, חיזוקו והדגשת חשיבותו בלידה של אשתו לצד הדולה יכול לחזק את הבטחון שלו ולהיות סמוך ובטוח בהמצאותה של הדולה לצידו ולצד אישתו בלידה. סרטוני הסבר הממוענים לאב בהם הדולה מדריכה אותו באילו נקודות כדאי ללחוץ, דרכי לסייע לה במהלך הצירים בבית או בחדר הלידה- יגרמו לאב לסמוך על הדולה.

 

לסיכום- כאשר אנחנו משווקות או מוכרות מוצר או שירות להורים- עלינו לקחת בחשבון שלרוב יהיו שני צדדים שיצטרכו לקבל יחד החלטה. ולכן- לא מספיק "לשכנע" צד אחד, אלא חשוב להגיע להסכמה של השניים. ולכן, כאשר אנחנו עובדות על פי המשפך השיווקי, עלינו לפנות בעצם לשני קהלים שונים מאוד אחד מהשני- קהל האמהות וקהל האבות. לרוב את אחד הקהלים יהיה לנו קל יותר לשכנע (אתן בטח מתארות איזה) אך האתגר הוא לשכנע גם את השני.

כאשר אתן עושות היכרות עם הקהל שלכן- באמצעות כתובים, סרטונים, מדריכי מתנה- זיכרו- עליכן לפנות לשני הצדדים כדי לרכוש את אמונם. הציעו כמה שיותר ידע שיתאים לשני הצדדים, כל אחד בשפתו.

 

 

אור קריבוס 


אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים ובינוניים


פייסבוק: https://www.facebook.com/maznika>

orkrybus@gmail.com


054-4413422


 



 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב